So close.

Så nära att börja med mitt experiment. Just nu fick jag en goldbergisk serie av otur. Mitt id gick ut, det gjorde att jag inte kunde hämta ut mina paket. Mitt pass är borta så jag kan inte använda det isället, heller. Så just nu måste jag vänta på att skaffa nytt pass innan jag kan hämta mina paket….

Den som väntar på något gott…

Nåja. Allt annat är redo för använding i alla fall.

 

Vad jag kan prata om är vilka ingredienser osm jag använder.

Just nu använder jag en version av Myarter:

http://diy.soylent.me/recipes/swedish-soylent-1800kcal-27-a-day

Jag vill ju äta lite mer än 2000 kcal om dagen så jag har fått lägga till lite grejer till min version. Jag har också hittat lite billigare ingredienser, specifikt alla pulver och vissa tabletter. Trots det kommer det kosta mig Ca 30 kr om dagen. VIlket är inte så värst fy skam om man tänker sig för. Det är ungefär 1,800 kr för de två månader som jag ska testa Soylent på.

Jag vill vara så opartisk som möjligt och inte ha några förväntingar alls. Men jag kan nog gissa vad som rimligtvis kommer hända under dessa 60 dagar som jag ska hålla på.

Jag kommer gå ned i vikt. Mitt mål är att gå ned till 95 kilo, vilket är normalvikten för en kille som är 197 cm lång. Jag hoppas på att inte gå ned för mycket och inte vara för trött bara.
Jag förväntar mig en omställningsperiod där jag mår konstigt och  min kropp panikar sönder. Jag hoppas på att den perioden inte varar längre än 1 vecka i alla fall.

Vad jag funderar på är om jag borde ta blodprov före och innan för att se hur min metabolism har förändrats under perioden.

Vi får se vad jag hittar på. Tills dess får jag hålla tummarna och få ut mitt jädra protein!

This entry was posted in Soylent. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

