Update!

Idag läste jag en bok som heter “Den mediterande dalahästen”. Boken utforskar nyandlighet eller “nyreligiositet/populärreligion” i Dalarna.

Den gav mig mycket att tänka på. Speciellt den problematisering som gjordes av fenomenet meditation och hur det kopplar sig med hälsa eller “helande”.
Jag kommer att kompilera mina tankar kring vad jag har läst. Sedan är det bara att fortsätta.

Vidare söker jag fortfarande efter en bra intervjumikrofon. Jag hoppas hitta en i stockholm nästa vecka.

This entry was posted in Vetenskap. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

