Meditationens konstiga konst

Jag har nu försökt att meditera dagligen i en månad nu. Jag har upplevt intressanta iakttagelser inom mig själv. Dels att jag är mer “här”. Till exempel nu, ligger jag här och skriver, när tankarna vandrar känner jag mig kapabel att vända hela mitt sinne tillbaka till laptopen.

Det finns flera djup av närvaro; det är en sak som jag har inset. Nya platser att utforska sig själv som utforskar världen på. Det gör en lycklig, att man kan hitta så mycket om mer om sig själv gör en hoppfull om ett liv som inte behöver vara så tråkig.

Jag svamlar, men det är OK att göra ibland. Imorgon kan jag kanske vara mer konkret, men idag är mina ord som fjädrar de flyger dit min uppmärksamhet tar mig.

Imorgon ska jag ringa till vissa källor. Jag önskar mig själv lycka till.

This entry was posted in Arbetsrelaterade, Meditation. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

